12/03/09●「Kindle Fire」が大躍進、トラフィック急増で「iPad」と全面対決 印刷

アマゾンのタブレット「Kindle Fire」のユーザーのトラフィック数が、昨年11月の4%から2カ月で33%に、急増していることがわかった。モバイルウエブ広告会社のJumptapが3月6日発表した「MobileSTAT」レポートでわかった。実際「kindle Fire」は199ドルという低価格ということもあって売り上げは好調だ。ちなみに、市場シェアで70%以上を占めるiPadのトラフィック48%である。

  「Kindle Fire」は、発売3カ月を経ずに500万台に達したものの、インストールベースではまだ5%ほどを占めるに過ぎない。それがここまでトラフィックが伸びるということは、このデバイスが「iPad以上に活発なモバイル・アクティビティを伴うモバイル広告メディアとして高い価値を持つ」ということを示している。「メディア消費はiPad」以上に活発」と、Jumptap記事は書いている。Jumptapでは、今年は「Kindle Fire」などの低価格タブレットと高品質高価格の「iPad」 の熾烈な競争の年となることを予測している。タブレット端末は2015年までに販売台数でPCを抜くといわれている。

 

  Exponential Tablet Growth:

 The launch of the Kindle Fire has helped fuel exponential tablet growth in the last few months. Overall tablet traffic on the Jumptap network has increased over 50 percent since December. In that same time period, Kindle Fire has grown from holding a 4 percent share of tablet traffic to a 33 percent share.

 Jumptap predicts that 2012 will be a year of heavy competition between the iPad3 – launching in March – the Kindle Fire, and other low-cost tablets. show in the world, CES, brought hundreds of the best and brightest in media and tech to Las Vegas — and with them, their mobile devices. In analyzing the types of devices used in Las Vegas during the event vs. devices normally used in the area, the Jumptap February MobileSTAT found that Apple and Blackberry made the strongest showing.

 Additionally, iPad traffic increased 100 percent and Blackberry traffic increased 111 percent during the show. To no surprise, the report also found that tech-focused CES attendees were less likely to use feature phones as compared to Las Vegas locals.

(参照)Jumptapの記事

Android and iPhone Now Hog 91% of Mobile OS Market Share